Strangeness and charm
1
2
3



bukan bercinta | bab 3
♣ 0

   "weh serious lh kau nk khawin?" sergah Zulaikha yang tiba-tiba muncul di sebelah Nisa yang sedang baca buku di perpustakaan.
   "ish kau ni perlahan lah nanti orang dengar." segera Nisa menekup mulut celopa Zulaikha. kalau di biarkan entah-entah satu kampus dh tahu. fahan sungguh NIsa dengan rakannya yang baru 2 tahun kenal tapi luar dalam rahsia zulaikha Nisa tahu.
   "ops sorry.. btw btol ke?" Zulaikha meminta maaf dan membuat kembali riaksi panik  tak bertempatnya.
   "ish kau ni.. aku x suka lah ckap psal bende tu lagi.. dah lah mcm x de bende lain ke kau nk cakap?" Nisa malas hendak melayan Zulaikha matanya masih fokus pada buku yang di pegangnya.
   "alah weh.. kau dengan aku pon tak nak cerita.. cerita lah.. handsome ke bakal suami kau tu." Zulaikha memaksa-maksa nisa dengan mengoyang-goyangkan lengan tangan Nisa sehingga Nisa naik rimas.
   "ish kau ni.. ye aku nak khawin. mamat tu pon aku x pernah jumpa. tau-tau Baba aku suruh aku khawin lpas perent mamat tu dtg rumah aku haritu." akhirnya Nisa mengalah dan menceritakan kepada Zulaikha.
   "fuyoo.. mcm dlm novel plk khawin-khawin paksa ni." Zulaikaha tergelak kecil tu pon hampir satu perpustakaan memandang mereka berdua.
  "ish diam lh Ika bwat malu je orang pandang." Nisa menyiku-nyiku lengan Zulaikha. " sorry.. sorry habistu kau tau nama bakal suami kau tu?" soal Zulaikha lagi.
   "entah lah.. aku kenal mak dengan ayah die je.. anaknya batang hidung pon x nmpak lagi lah nama." Nisa mengemas barang-barangnya.
   "eh eh kau nak kemana? " soal Zulaikha apabila melihat Nisa ingin beredar. "nk makan lapo. kau ingat aku dok sini dengar kau tanya-tanya pasal bakal suami aku, aku boleh kenyang?" sengaja Nisa menyindir tentang perangai Zulaikha yang terlampau buzzy body.



◄ older

newer ►